2008

Idag är det den 21 januari, snart en månad sen det var 2008, jag har funderat lite på vad som hände förra året som kan vara värt att se tillbaka på. Då kom jag på att det var exakt ett år sedan vi fick hem våran första katt Thetra

Här är hon som liten



I början av sommaren bilade jag tillsammans med Christian, Robin, Johan, Jimmy, Dampen och Björn ner till Nürnberg i Tyskland för att se bl a Metallica, In flames och Opeth som kom till en av Europas största festivaler; Rock im park.
Det var riktigt skoj, förutom att vi gick vilse första kvällen när vi skulle ta oss hem till hostlet, vi irrade runt i flera timmar, förlåt Björn och Daniel, det var nog mest tack vare min envishet och mitt extremt dåliga lokalsinne som det blev så fel!
Sen kom ju syndafloden dagen efter! (ni som var med vet vad jag menar).


Robin och Johan framför ett hav av människor


Bröd som smakade salta pinnar, mmmm...


Och ölen sen... ja ni ser ju Jimmys reaktion på bilden! just den här
smakade iofs banan eller jäst (beroende på vem man frågar).



En månad senare bar det iväg till Göteborg, för att se Bruce Springsteen på Ullevi,
det var riktigt mäktigt! Även riktigt trevligt att träffa Jenny som var supergo och ordnade sovplats.
Dagen efter var vi på Liseberg, det var första gången jag var där. Jag hade skitkul men uppskjutet
åker jag ALDRIG mer. Uppsvinget (den stora gungan) var också äcklig, mest p g a höjden och  för att det kändes som att man skulle slungas rätt ut, mina händer var kritvita efteråt o fingrarna gick knappt att sträcka ut. Jag gillar de karuseller som går fort, gärna upp o ner o hit o dit så man inte hinner se att det är högt!

Dem gillar däremot INTE Simon upptäckte jag och Johan som fick uppleva hans åksjukekräkningar i Kållerado av alla attraktioner, ( vikingbåten som vi åkte precis innan hade nog ett finger med i spelet också).


Kanonen. Den här gillade jag, synd bara att den inte är längre än 30 s.

Bara en vecka senare åkte jag till Malaysia tillsammans med Rille, Johan, Emelie och Daniel.
Tre veckor, det var helt underbart, vi reste runt i landet och såg allt från regnskog till nemo.
Det blir svårt att beskriva hela resan i ord, bilderna får tala för sig själva =)


Bilderna är tagna på Perhentian islands, Langkawi och i Kuala Lumpur.


När vi kom hem från Malaysia åkte vi ner till Läckö slott för att gå på Anders och Ullis bröllop.
Det var jättefint, och det var häftigt att se alla motorcyklar som samlades där efter bröllopet
De passade nämligen på att gifta sig samma dag och på samma ställe som den internationella Harley Davidson träffen. De åkte själva upp till slottet på sina HD:s vid vigselceremonin.




Nånting mer "stort" som hände förra året var att vi flyttade! Inte speciellt långt bort (porten bredvid i samma fastighet) men från en tvåa till en trea med balkong. Vi fick helt nyrenoverat badrum och nya tapeter i alla rum. Vi har fortfarande inte kommit i ordning helt och hållet, vi skulle behöva besöka IKEA några gånger..


Fondtapeten i sovrummet.


Del av vardagsrummet. Plus Dexter och Thetra


Köket med de otroligt vackra, gula luckorna och vår nyinköpta lampa.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Vi var ju bara liiite vilse där i Nürnberg, men jag tycker inte du ska ta på dig att vi gick vilse. Vi var 3 st om det. :) Mycket var ju spårvagnens fel också, den skjutsade oss långt bort.

2009-01-21 @ 22:19:21
URL: http://danielsliv.blogspot.com/
Postat av: Ann

Vilka underbara bilder!

Kram kram

2009-01-22 @ 10:24:10
URL: http://annlundquist.blogg.se/
Postat av: Johan

Usch, kålleradoresan kommer jag nog aldrig glömma.

2009-01-24 @ 00:17:10
Postat av: hanna

later som att du hade ett bra ar tycker jag! :)hoppas att vi kan gora 2009 till ett annu battre ar! (fast det ar klart att det blir, jag kommer ju vara hemma merparten av aret.. hihi..)puss.

2009-01-27 @ 13:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0