tre år som blodgivare

Idag var jag och tömde ut lite blod, fick då veta att jag varit blodgivare i tre år och fick en liten "fin" pin som bevis... Jag var dock helt vilse på sjukhuset då de flyttat till en annan våning och det satt bara papperslappar med pilar på väggarna för att leda mig till rätt lokaler, en del av dem låg till och med på golvet, så jag fick gissa mig fram lite bland alla byggställningar och byggarbetare.

Det var en ny tjej som stack mig idag och hon tyckte nog inte att jag borde lämna blod, hon var orolig över mina tidigare blodvärden och det faktum att jag är ganska smal. Jag fick inte ens gå o sätta mig vid bordet direkt för att fika efteråt, hon skulle nämligen prompt hämta juice åt mig som jag skulle dricka i stolen där man sitter när man tappas, hon trodde garanterat att jag skulle tuppa av. Det gjorde jag inte! Men efter att ha cyklat hem, sprungit upp tre trappor för att hämta en tröja, ner igen, iväg på cykeln för att luncha med Fredrik, Fanny och Johan på lönnström, så blev jag ganska yr.

Bli blodgivare du också vettja!     http://geblod.nu/general.aspx?PageId=14


Kommentarer
Postat av: Ann

Åh vad duktig du är gumman, jag vill men är så rädd för nålar vet att det är töntigt...

nej ingen fortsättning så jag söker nu för fullt, får du vara kvar på klövern? Kram kram

2009-02-04 @ 21:08:59
URL: http://annlundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0